Cilt bakım rutinim

Merhabalar!!
Cildini şımartmayı sevenleri böyle alalım.Çünkü şimdi ben de sizlerle cilt bakımımı paylaşacağım.
Bu fotoğrafı bir yerden tanıyor olabilirsiniz o da bir önceki yazmış olduğum yazıdır :D

Gelelim konumuza, eğer bebeksi cildinizin olmasını istiyorsanız tabii yapmanız gereken sadece istemekle yetinmek değil, bunun için bir şeyler yapmaktır ve bu da cilt bakımıdır.Ama yanlış anlaşılmasın sadece kremlerle olacak iş değil bu içerden de vücudumuzu güzel beslemeliyiz.Yine lafı uzatıyoruumm, o zaman öncelikle cilt tipimden bahsedip daha sonra hemen benim cilt bakım rutinime geçelim.
Cildim karma/yağlı ve sivilcelenmeye epey müsait, yani bazen pürüzsüz bir cildim varken bir anda sivilce basabiliyor.Ve yağlı olmasının yanı sıra çok hassas kurumaya da epey meyilli.Aşırı kurutucu ürünler kullandığım zaman pul pul soyulup, dökülüp, kuruduğunu gördüğüm günler de oldu.

Gelelim rutinime, her sabah yüzümü sadece suyla değil temizleme jeliyle yıkarım.Yoksa temizlendiğini hissedemiyorum.Bu aralar(2 aydır)Himalaya Herbals'ın yüz temizleme jelini kullanıyorum.
Daha sonra haftada 2-3 kere peeling/scrub yapıyorum.Aslında Himalaya Herbals'ın ürününü kullanmadan önce peeling işini bırakmıştım, çünkü kullandığım ürünler cildimi tahriş etmekten başka bir şey yapmıyordu fakat bu neem özlü scrubla baya iyi anlaştık.


Tabii bu yüzüme kullandığım ürünleri uygulayı ellerimle değil, bu silikon ped ile yapıyorum, ürünün daha hakkını vererek kullanmak için bu tarz pedler ya da fırçalar kullanılması gerektiğini düşünüyorum, siz de deneyin, o zaman ne demek istediğimi anlayabilirsiniz.Çünkü ürünlerin etkisini resmen 2-3 kat arttırıyor.

Yüz yıkama işlemlerim bittikten sonra mutlaka cildimi toniklerim, çünkü temizlenen, gözenekleri açılan cildime kirlerin hemen dolmasını istemem ya da kir kalıntısı kaldıysa bir de tonik geçmek iyi geliyor yani.Yine Himalaya Herbals'ın toniğini kullanıyorum.

Cildim yağlı diye asla ama asla nemlendirici kullanmamazlık yapmıyorum.Çünkü aslında yağlı ciltler de neme ihtiyaç duyar, hatta eğer ihtiyacı olan nemi vermezseniz, yağlanması daha da artar.Ama nemlenmiş olan cildinizin yağ dengesinin daha normale döndüğünü gözlemleniz mümkün.Ama maalesef çoğu insan bunu bilmez ve "amaan, cildim zaten yağlı bir de krem sürüp iyice yağlandırmayayım" düşüncesine kapılır.Fakat dediğim gibi cildinize uygun nemlendirici bulursanız, cildinizi nemlendirirken yağlanmamasını da sağlayabilirsiniz.Ben nemlendirici olarak 2 ürün tercih ediyorum; 

Neutrogena visibly clear yağsız nemlendirici ve garnier'ın esas bakım serisinden karma/yağlı ciltler için nemlendiricisi.Neden 2 tane diyecek olursanız Neutrogena'yı yazın kullanmayı, Garnier'ı da kışın kullanmayı tercih ediyorum.Çünkü Neutrogena hafif cildimi yakıyor, yani serinletiyor, mentollü gibi :P bu nedenle yazın daha iyi gidiyor.Garnier ise aslında yaz-kış gidecek bir ürün ama ben kışın kullanmayı tercih ediyorum.

Cildimizi de nemlendirdiğimize göre aslında cilt bakımımız tamamdır.Çünkü yaşım henüz 20 olduğu için, anti-aging(yaşlanma karşıtı) kremler, serumlar, göz kremleri kullanmaya henüz başlamadım, cildimi de şimdiden alıştırmak istemem.Bu nedenle benim için bu kadarcık bakım yeterli oluyor.

Tabii gün içerisinde serinlemek, cildimi tazelemek istediğimde bir de gül suyu kullanıyorum.Pamuk yardımıyla tonik olarak da kullanabilirsiniz ya da fotoğraftaki gibi spreyli şişe olanını alıp ara sıra yüzünüze fıs fıs sıkabilirsiniz.Hatta ben makyaj yapacağım zaman makyaj süngerimi bile bu gül suyunu sıkarak ıslatıyorum, süngerimi öyle kullanıyorum.Gül cildimiz için en doğal ve en güzel bakım maddesi aslında.Osmanlı zamanında bile haremdeki kadınların güzelliğinin sırrı güldür, gül suyudur.Bu nedenle gül suyunun yeri bende ayrı, fakat gül sularınızı muhafaza etmeye dikkat edin aksi takdirde çok çabuk bozulup, kokusu dayanılmaz hale gelebiliyorlar.

Mediwell'in dudak bakım kremi ile hepinize veda ediyorum, bir sonraki yazıda görüşmek üzere, umarım herkes için faydalı bir yazı olmuştur...

Yorumlar

Popüler Yazılar